Vässa till dina mailutskick med 137 %

by Christian Jonsson on november 29, 2012

Brukar ert företag göra mailutskick? Kanske mäter ni vad det resulterar i för öppnings- & klickgrader? Troligtvis kan ni vässa till dessa mail ordentligt med väldigt små åtgärder. Varför inte lägga ber 1h på att ändra lite i mallen och få ut mer än det dubbla av ditt mailutskick.

Analysföretaget Marketing Sherpa provade att göra sitt mailutskick mer personligt än vad det vanligen görs. De ändringar man gjorde i mailutskicket var

  • Mottagarens namn framgår, exempelvis ”Hej Christian”.
  • Vanligen skickas mailutskick från noreply@doman.se, ha en person som en avsändare.
  • Mallen/utseendet av mailet var mer som ett vanligt mail till utseendet istället för ett grafisk häftig design.
  • Mailet var signerat av en person.

Vad ledde dessa ändringar till?

Genom att göra mailet mer personligt ökade Marketing Sherpa öppningsfrekvensen 137,4 % samt klickfrekvensen med 128,9 %. Med de siffrorna som underlag kanske det kan vara en bra idée att se över hur ditt eget nyhetsbrev ser ut.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kommentera

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

Previous post:

Next post: