Bredbandsbolaget – Varning för oseriöst bredbandsföretag!

by Christian Jonsson on februari 11, 2011

Bredbandsbolaget eller B2 bredband AB som det egentliga företagsnamnet är höjer jag verkligen en varningens hand för! Om du ska beställa bredband från ett företags som du vill ska kunna leverera bredband och ha koll på bredbandsläget jämte en bra/vettig kundservice ska du inte anlita Bredbandsbolaget!

Min erfarenhet av Bredbandsbolaget

Det hela började nu när jag flyttade och behövde då skaffa en ny bredbandsleverantör på fast bredband i och med att Comhem inte kan leverera bredband till min nya adress. Comhem var min tidigare leverantör av fast bredband.

Valet av bredbandsleverantör

Mitt val av bredbandsleverantör stod emellan Bredbandsbolaget och Telia, det var de två bredbandsföretagen som sa att de kunde leverera fast bredband till min adress. Jag likväl som många andra ser över sitt bredbandsavtal samtidigt som man ser över sitt Tvkanals-avtal. De hänger ofta ihop. Efter att ha kikat runt med Bredbandsbolaget och Telia hade jag 2 val.

  1. Köpa bredband och Tv av Telia. Bredbandet hos Telia var rätt mycket dyrare än vad bredbandet hos Bredbandsbolaget kostade men å andra sidan kostade Tv endast 99 kr extra hos Telia om man köper bredbandet av dem. Mitt ena alternativ var alltså bredband och Tv av Telia, i detta fall var bredbandet lite dyrare men då betalde man endast 99 kr / månad extra för Tv-kanalerna.
  2. Mitt andra alternativ var att köpa bredbandet av Bredbandsbolaget, även bredbandsbolaget levererar normalt sett Tv men kunde endast leverera bredband till min adress. Om jag skulle köpa bredbandet av Bredbandsbolaget var min tanke att köpa Tv av Viasat. Kostnaden här blir ungefär lika stor som om jag köper allt av Telia. Viasat kostar mycket mer än Tv gör hos Telia men bredbandet hos Bredbandsbolaget är mycket billigare än bredbandet hos Telia så de går rätt jämt ut. Fördelar mot nackdelar, fördelen med Bredbandsbolaget i kombination med Viasat var att bredbandet kommer att gå snabbare än om jag kör det av Telia då det är bredbandsTv i deras fall och inte parabol Tv vilket det blir hos Viasat. BredbandsTv slöar ner bredbandet ca 6 mbit vilket jag inte har lust med.

En viktig notis med med de olika 2 lösningarna är att det vore idiotiskt att köpa bredbandet av Telia och Tv hos Viasat vilket skulle vara en kombination av de dyrare lösningarna. Det stod alltså mellan att kombinera Bredbandsbolaget med Viasat Tv eller köra allt hos Telia.

Till förmån av att hålla bredbandshastigheten så hög det går valde jag Bredbandsbolaget.

Beställning hos Bredbandsbolaget

Nu har jag bestämt mig för att beställa bredband av Bredbandsbolaget (tabbe).

2010-12-27 Jag ringer till Bredbandsbolaget på telfonnummer 0770 – 777 00 för att beställa bredband. Jag kommer till någon på kundtjänst, säger att jag vill beställa bredband till min adress. Han kollar och säger att Bredbandsbolaget kan leverera bredband till min adress, jag ber han göra en extra check så att det verkligen finns en plats i stationen som Bredbandsbolaget kan koppla in sig på när de ska leverera bredband. Han säger att det finns plats åt dem och det är inga problem. Jag beställer bredbandet, han får alla uppgifter och leveranstiden till inkoppling beräknas till 2-4 veckor.

2011-01-24 Drygt 4 veckor efter min beställning är lagt ringer jag upp Bredbandsbolaget (nu ska de enligt deras levtid senast redan har installerat bredbandet för någon dag sedan eller tidigast för drygt 2 veckor sedan.). När jag kommer till Bredbandsbolagets kundtjänst berättar de för mig att de inte kan leverera bredband till mig.

Jag frågar hur det kommer sig att jag la en beställning för 4 veckor sen, och då sa Bredbandsbolaget att de kunde leverera bredband och nu över 4 veckor senare kan de inte leverera samt och framför allt varför jag inte har blivit meddelat detta? Svaret jag fick var att det ”ska ha gått ut ett brev” till mig med den informationen. Hursom har inget sånt brev kommit hem i min brevlåda och ingen information via telefon eller E-post för den delen heller. Bredbandsbolaget har alla mina uppgifter så hur svårt kan det vara att meddela kunden?!

Vidare in i diskussionen efter mycket om och men får jag tala med en ”chef” på Bredbandsbolaget, jag skulle inte kalla en personen för ”chef” det är någon som är ”Teamleader/ansvarig” för en mindre grupp på kundtjänst, dvs personen i fråga har inte mycket att säga till om på Bredbandsbolaget.se/B2 Bredband AB och inte heller sträcker sig denne persons befogenheter än vad dennes näsa når.

Hon ”chefen” ser i systemet att det inte ens har gått ut ett brev via brevpost till mig och hon förstår inte heller hur det kunde komma sig att de sa att de kunde leverera bredband när de uppenbarligen inte kan det. Antingen har killen på Bredbandsbolaget vid beställningen varit för lat för att kolla att det verkligen fanns en plats ledig i stationen när jag beställde eller så har någon missat att boka den lediga platsen och att den senare då blivit bokad. Hursom finns det ingen plats för Bredbandsbolaget att koppla in sig på och det är de som gjort en stor miss. Vidare har de gjort sin andra miss vilket de inte heller förstår hur det har skett, att de har missat att skicka ut det brevet som ska gå ut till kund när de inte kan leverera bredband trots att de mottagit beställning.

Bredbandsbolaget är jäkligt noga på att spela in och ta alla uppgifter vid en beställning av bredband men om de visar sig att de inte kan leverera bredband verkar de inte ha något vidare intresse att informera och vårda kunden då de inte kan fakturera kunden. Sjukt oeriöst av Bredbandsbolaget. Vilket genererar att man står som i mitt fall med ett beställt bredband som man väntar på men det kommer aldrig att komma, inte från Bredbandsbolaget iaf.

I samband med att jag tecknade mig för bredband hos Bredbandsbolaget tecknade jag mig även för Tv hos Viasat i och med att jag valde alternativ 2 så att säga.

Efter en lång diskussion och många mindre trevliga ordval en låång bit in på samtalet ska ”chefen” se vad hon kan göra för mig i och med att jag nu

  • Inte har fått det bredband som jag beställt av Bredbandsbolaget, B2 Bredband AB och kommer inte heller att kunna få det.
  • Ej blivit informerad om att Bredbandsbolaget inte kommer att kunna leverera bredband till mig vilket gör att jag kommer att bli utan bredband minst 4-6 extra, vilket är mindre bra i och med att jag nyttjar bredband i mitt yrke hemifrån en hel del.
  • Tecknat mig på ett avtal hos Viasat som jag endast tecknade mig på för att Bredbandsbolaget ”kunde” leverera bredband, annars hade jag beställt Tv av Telia för 99 kr istället för Viasat som är dyrare.

Hennes förslag på ersättning/plåster på såren för deras flertalet missar var att jag skulle får rabatt (haha) på mobilt bredband vilket de kan leverera. Lyssnade inte direkt på henne förslag men det rörde sig om 35 % rabatt eller dylikt. Om hon skulle ha någon typ av relevans i sitt förslag kunde hon erbjudit gratis mobilt 3G bredband i 12 månader. Om man ska börja räkna med den extra kostnad som Bredbandsbolagets missar innebär för mig så rör det som bra många 1000-tals kronor.

Det rör sig om ca 220 kr dyrare per månad nu när Bredbandsbolaget sagt att de kan leverera fast de inte kan det. Om de på direkten hade sagt att de inte kan leverera fast bredband hade det blivit ca 220 kr billigare i 18 månader för mig, ca 4 000 kr på 1,5 år. Utöver detta blir jag som sagt utan bredband i 4-6 veckor längre än om jag direkt hade beställt från Telia, addera en sån typ av kostnad…+ allt strul som det är med Bredbandsbolaget! Givetvis går det inte att få denna typ av ersättning av Bredbandsbolaget med rent krasst är det faktiskt den egentliga extrakostnaden för min del som uppstår, och det är helt på grund av Bredbandsbolaget missar, okunskap, oseriositet. Eller vilket ord man nu föredrar att välja.

Efter mycket om och men kopplade ”chefen” över mig till ett Kundombud på Bredbandsbolaget. Han sa att han var rätt person att prata med, han kunde lösa detta. Jag frågade vad Bredbandsbolaget kommer att göra för mig i och med hur de har trasslat till dig för mig. Hans förslag var

  1. Jag behöver inte betala Bredbandsbolaget för den period som jag har haft bredband bestältl av dem, eh?:S Jag har inte ens fått något bredband av dem, de kunde som sagt inte leverera. Jag behöver inte heller betala någon startavgift på bredbandet, nej de kunde som sagt inte leverera.
  2. Han skulle ordna flytten av bredbandet till Telia, omgående.

Jag sa att vad är skillnaden om jag själv gör flytten eller om han nu ska vara så snäll och ordna det. I vanliga fall har de en väntetid på 2-4 veckor, han sa att han skulle ordna så att jag slipper kön och får bredband av Telia mer eller mindre omgående. Lät som någon till några dagars innan jag skulle vara up and running med Telia:s bredband.

Jag gick med på att han ska ordna med Telia samt att han även skulle komma med något förslag på ersättning till mig. Han skulle nu återkomma till mig inom någon dag med ett exakt leveransbesked på Telia bredband. Även ett förslag skulle han skicka till mig, ett förslag på ersättning/plåter på såren för den sveda, tid och ekonomisk skada som de orsakat.

2011-02-04 Nu ringer jag upp Bredbandsbolaget (igen) då jag inte hört något om bredbandet. Det har nu gått 1,5 vecka från att jag talade med kundombudet som skulle ordna med bredbandet mer eller mindre omgående av Telia. Givetvis går det inte att få tag på kundombudet i och med att de aldrig lämnar ut något telefonummer men ett ärende läggs in gällande att han ska återkomma till mig, omgående! Bredbandsbolagets kundservice lägger in detta ärende.

2011-02-09 Ingen från Bredbandsbolaget har återkommit vilket gör att jag återigen ringer upp dem. Jag frågade vad f*n de höll på med, varför återkommer det aldrig någon? De sa att de ser ärendet och att det ligger med om att det är brådskande. Det var på morgonen som jag ringde och jag förklarade att jag tar för givet att kundombudet Petter återkommer till mig åtminstone denna dag, om inte vill jag att någon annan ansvarig återkommer till mig. Enligt pojken på kundservice ska han föra detta vidare. Ingen återkommer.

Idag ringer en dam från Telia. Hon berättar att hon fått ett mail från Bredbandsbolaget om att de ska försöka att ordna bredband åt mig så snart de har möjlighet. Jag frågar när hon fick det här mailet, hon svara idag. Det är över 2 veckor sen Bredbandsbolaget lovade att ordna det omgående. Teoretiskt sett kunde jag redan ha fått bredband av Telia (2-4 veckor normalt) om jag hade ringt och beställt det själv men Bredbandsbolaget lovade ju att ordna det så himla snabbt…

2011-02-10 Även denna förmiddag får jag ta och slösa bort tid på att ringa ett riktigt skitsamtal, ett skitföretag, Bredbandsbolaget. Återigen ringer jag kundservice och frågar hur det går med mitt ärende, det är nu 6 dagar sen jag ringde och bad Petter eller annan chef att ringa upp mig med info kring detta ärende. Han säger att det ligger flertalet flaggor i ärendet om att Petter, kundombudet ska ringa upp mig. Jag förklarade att jag struntar i om han eller någon annan ringer upp MEN någon ansvarig på företaget får ta sig tiden idag och ringa ett telefonsamtal till mig och ta tag i ärendet som de verkar totalt skita i. Mer kundfientligt företag än Bredbandsbolaget får man leta efter!

Fortfarande har mailet som han lovade att skicka med förslag på ersättning inte heller kommit.

2011-02-11 Fortfarande har ingen person återkommit, varesig någon ansvarig eller den där Petter. Bredbandsbolaget är det mest sorgliga företaget jag någonsin har stött på vad gäller kundvård. Det är svårare att få tag på någon ansvarig på Bredbandsbolaget än vad det är att göra det i en kinesiskt företag. Hmm, och givetvis finns det en aledning till det. Ett vanskött företag så det heta duga är vad Bredbandsbolaget är. Nästan så illa att det är en skam för svenskt näringsliv. Det är ett vagt uttryck på det extrema missnöjet jag har med Bredbansbolaget.

2011-02-15 Fortfarande har ingen hört av sig för BBB. Ringer till deras kundtjänst och talar med en teamleader ”Marie?” som personligen lovar att se till att någon ansvarig ska höra av sig från BBB under dagen.

2011-02-16 Still! Ingen hörde av sig igår från Bredbandsabolaget och inge gör det idag heller.

2011-02-17 Helt sjukt men fortfarande har ingen från bredbandsbolaget tagit kontakt med mig. Jag ringer dem åter igen och pratar med flertalet personer för att de ska förstå att någon måste ta tag i ärendet. Jag upplyser samtliga personer att det känns tråkigt att man ska behöva åka in till huvudkontoret och fråga efter någon ansvarig i och med att ingen vill ta tag i ärendet. Idag på eftermiddagen ringer ett kundombud från Telenor upp, alltså inte från Bredbandsbolaget utan från moderbolaget Telenor. Han sa att han normalt inte jobbade med ärenden för BBB men att detta av någon anledning ter sig hamnat på hans bord så nu var det upp till honom att ta tag i ärendet.

Vi pratade kort igenom vad som hänt (eller kanske snarare vad som inte hänt). Efter det blev det något kort mail oss sinsemellan. Nu ligger ärendet på hans bord och han ska återkomma med ett förslag på lösning så vi får se om han har något vettigt att komma med…

2012-04-12 Och kanske inte helt oväntat så hörde jag inget mer från Bredbandsbolaget sen. Redan från dag 1 tyckte jag att Bredbandsbolaget tydligt uppvisade att de inte har något intresse av att göra rätt för sig. Tänker för sakens skulle kontakta Bredbandsbolaget imorgon för att höra vad som egentligen hände. Hamnade ärendet ”mellan 2 stolar”…

En STOR NOTIS kring Bredbandsbolaget är att de ger aldrig ut några telefonnummer, mailadresser till någon person på företaget och när de ringer upp någon kund gällande ett ärende ringer de från dolt nummer och ger inte ut något direktnummer. Det går alltså aldrig att komma i kontakt med någon ansvarig på det här oerhört extremt oseriösa bredbandsföretag!

Vad har andra sagt om Bredbandsbolaget

Företagsfakta om Bredbandsbolaget, B2 Bredband AB

Bredbandsbolaget företagsnamn är B2 Bredband AB som i sin tur ägs av Telenor Sverige AB.

B2 Bredband AB
Box 4247
116 88 Stockholm
Stockholms län

Webbplats www.Bredbandsbolaget.se

Org.nummer: 556575-7738

VD för Bredbandsbolaget, B2 Bredband AB är Lars-Åke Valdemar Nordling.

Det är riktigt värdelösa bredbandsföretaget Bredbandsbolaget som även tar emot beställningar på sin hemsida bredbandsbolaget.se grundades 1998 och är sen 2005 helägt av Telenor.

Jag är glad att åtminstone några mellan några 10 000 tals personer till något 100 000 tals personer kommer att läsa det här inlägget om Bredbandsbolaget. Så att inte fler privatpersoner eller företag går på niten att beställa några tjänster eller produkter av Bredbandsbolaget. Jag höjer verkligen varningens finger och känner en enorm frustration kring hur helt sanslöst värdelöst man kan hantera kundärenden, hos Bredbandsbolaget!

Bredbandsbolaget eller B2 bredband AB som det egentliga företagsnamnet är höjer jag verkligen en varningens hand för! Om du ska beställa bredband från ett företags som du vill ska kunna leverera bredband och ha koll på bredbandsläget jämte en bra/vettig kundservice ska du inte anlita Bredbandsbolaget!

Min erfarenhet av Bredbandsbolaget

Det hela började nu när jag flyttade och behövde då skaffa en ny bredbandsleverantör på fast bredband i och med att Comhem inte kan leverera bredband till min nya adress. Comhem var min tidigare leverantör av fast bredband.

Valet av bredbandsleverantör

Mitt val av bredbandsleverantör stod emellan Bredbandsbolaget och Telia, det var de två bredbandsföretagen som sa att de kunde leverera fast bredband till min adress. Jag likväl som många andra ser över sitt bredbandsavtal samtidigt som man ser över sitt Tvkanals-avtal. De hänger ofta ihop. Efter att ha kikat runt med Bredbandsbolaget och Telia hade jag 2 val.

  1. Köpa bredband och Tv av Telia. Bredbandet hos Telia var rätt mycket dyrare än vad bredbandet hos Bredbandsbolaget kostade men å andra sidan kostade Tv endast 99 kr extra hos Telia om man köper bredbandet av dem. Mitt ena alternativ var alltså bredband och Tv av Telia, i detta fall var bredbandet lite dyrare men då betalde man endast 99 kr / månad extra för Tv-kanalerna.
  2. Mitt andra alternativ var att köpa bredbandet av Bredbandsbolaget, även bredbandsbolaget levererar normalt sett Tv men kunde endast leverera bredband till min adress. Om jag skulle köpa bredbandet av Bredbandsbolaget var min tanke att köpa Tv av Viasat. Kostnaden här blir ungefär lika stor som om jag köper allt av Telia. Viasat kostar mycket mer än Tv gör hos Telia men bredbandet hos Bredbandsbolaget är mycket billigare än bredbandet hos Telia så de går rätt jämt ut. Fördelar mot nackdelar, fördelen med Bredbandsbolaget i kombination med Viasat var att bredbandet kommer att gå snabbare än om jag kör det av Telia då det är bredbandsTv i deras fall och inte parabol Tv vilket det blir hos Viasat. BredbandsTv slöar ner bredbandet ca 6 mbit vilket jag inte har lust med.

En viktig notis med med de olika 2 lösningarna är att det vore idiotiskt att köpa bredbandet av Telia och Tv hos Viasat vilket skulle vara en kombination av de dyrare lösningarna. Det stod alltså mellan att kombinera Bredbandsbolaget med Viasat Tv eller köra allt hos Telia.

Till förmån av att hålla bredbandshastigheten så hög det går valde jag Bredbandsbolaget.

Beställning hos Bredbandsbolaget

Nu har jag bestämt mig för att beställa bredband av Bredbandsbolaget (tabbe).

2010-12-27 Jag ringer till Bredbandsbolaget på telfonnummer 0770 – 777 00 för att beställa bredband. Jag kommer till någon på kundtjänst, säger att jag vill beställa bredband till min adress. Han kollar och säger att Bredbandsbolaget kan leverera bredband till min adress, jag ber han göra en extra check så att det verkligen finns en plats i stationen som Bredbandsbolaget kan koppla in sig på när de ska leverera bredband. Han säger att det finns plats åt dem och det är inga problem. Jag beställer bredbandet, han får alla uppgifter och leveranstiden till inkoppling beräknas till 2-4 veckor.

2011-01-24 Drygt 4 veckor efter min beställning är lagt ringer jag upp Bredbandsbolaget (nu ska de enligt deras levtid senast redan har installerat bredbandet för någon dag sedan eller tidigast för drygt 2 veckor sedan.). När jag kommer till Bredbandsbolagets kundtjänst berättar de för mig att de inte kan leverera bredband till mig.

Jag frågar hur det kommer sig att jag la en beställning för 4 veckor sen, och då sa Bredbandsbolaget att de kunde leverera bredband och nu över 4 veckor senare kan de inte leverera samt och framför allt varför jag inte har blivit meddelat detta? Svaret jag fick var att det ”ska ha gått ut ett brev” till mig med den informationen. Hursom har inget sånt brev kommit hem i min brevlåda och ingen information via telefon eller E-post för den delen heller. Bredbandsbolaget har alla mina uppgifter så hur svårt kan det vara att meddela kunden?!

Vidare in i diskussionen efter mycket om och men får jag tala med en ”chef” på Bredbandsbolaget, jag skulle inte kalla en personen för ”chef” det är någon som är ”Teamleader/ansvarig” för en mindre grupp på kundtjänst, dvs personen i fråga har inte mycket att säga till om på Bredbandsbolaget.se/B2 Bredband AB och inte heller sträcker sig denne persons befogenheter än vad dennes näsa når.

Hon ”chefen” ser i systemet att det inte ens har gått ut ett brev via brevpost till mig och hon förstår inte heller hur det kunde komma sig att de sa att de kunde leverera bredband när de uppenbarligen inte kan det. Antingen har killen på Bredbandsbolaget vid beställningen varit för lat för att kolla att det verkligen fanns en plats ledig i stationen när jag beställde eller så har någon missat att boka den lediga platsen och att den senare då blivit bokad. Hursom finns det ingen plats för Bredbandsbolaget att koppla in sig på och det är de som gjort en stor miss. Vidare har de gjort sin andra miss vilket de inte heller förstår hur det har skett, att de har missat att skicka ut det brevet som ska gå ut till kund när de inte kan leverera bredband trots att de mottagit beställning.

Bredbandsbolaget är jäkligt noga på att spela in och ta alla uppgifter vid en beställning av bredband men om de visar sig att de inte kan leverera bredband verkar de inte ha något vidare intresse att informera och vårda kunden då de inte kan fakturera kunden. Sjukt oeriöst av Bredbandsbolaget. Vilket genererar att man står som i mitt fall med ett beställt bredband som man väntar på men det kommer aldrig att komma, inte från Bredbandsbolaget iaf.

I samband med att jag tecknade mig för bredband hos Bredbandsbolaget tecknade jag mig även för Tv hos Viasat i och med att jag valde alternativ 2 så att säga.

Efter en lång diskussion och många mindre trevliga ordval en låång bit in på samtalet ska ”chefen” se vad hon kan göra för mig i och med att jag nu

  • Inte har fått det bredband som jag beställt av Bredbandsbolaget, B2 Bredband AB och kommer inte heller att kunna få det.
  • Ej blivit informerad om att Bredbandsbolaget inte kommer att kunna leverera bredband till mig vilket gör att jag kommer att bli utan bredband minst 4-6 extra, vilket är mindre bra i och med att jag nyttjar bredband i mitt yrke hemifrån en hel del.
  • Tecknat mig på ett avtal hos Viasat som jag endast tecknade mig på för att Bredbandsbolaget ”kunde” leverera bredband, annars hade jag beställt Tv av Telia för 99 kr istället för Viasat som är dyrare.

Hennes förslag på ersättning/plåster på såren för deras flertalet missar var att jag skulle får rabatt (haha) på mobilt bredband vilket de kan leverera. Lyssnade inte direkt på henne förslag men det rörde sig om 35 % rabatt eller dylikt. Om hon skulle ha någon typ av relevans i sitt förslag kunde hon erbjudit gratis mobilt 3G bredband i 12 månader. Om man ska börja räkna med den extra kostnad som Bredbandsbolagets missar innebär för mig så rör det som bra många 1000-tals kronor.

Det rör sig om ca 220 kr dyrare per månad nu när Bredbandsbolaget sagt att de kan leverera fast de inte kan det. Om de på direkten hade sagt att de inte kan leverera fast bredband hade det blivit ca 220 kr billigare i 18 månader för mig, ca 4 000 kr på 1,5 år. Utöver detta blir jag som sagt utan bredband i 4-6 veckor längre än om jag direkt hade beställt från Telia, addera en sån typ av kostnad…+ allt strul som det är med Bredbandsbolaget! Givetvis går det inte att få denna typ av ersättning av Bredbandsbolaget med rent krasst är det faktiskt den egentliga extrakostnaden för min del som uppstår, och det är helt på grund av Bredbandsbolaget missar, okunskap, oseriositet. Eller vilket ord man nu föredrar att välja.

Efter mycket om och men kopplade ”chefen” över mig till ett Kundombud på Bredbandsbolaget. Han sa att han var rätt person att prata med, han kunde lösa detta. Jag frågade vad Bredbandsbolaget kommer att göra för mig i och med hur de har trasslat till dig för mig. Hans förslag var

  1. Jag behöver inte betala Bredbandsbolaget för den period som jag har haft bredband bestältl av dem, eh?:S Jag har inte ens fått något bredband av dem, de kunde som sagt inte leverera. Jag behöver inte heller betala någon startavgift på bredbandet, nej de kunde som sagt inte leverera.
  2. Han skulle ordna flytten av bredbandet till Telia, omgående.

Jag sa att vad är skillnaden om jag själv gör flytten eller om han nu ska vara så snäll och ordna det. I vanliga fall har de en väntetid på 2-4 veckor, han sa att han skulle ordna så att jag slipper kön och får bredband av Telia mer eller mindre omgående. Lät som någon till några dagars innan jag skulle vara up and running med Telia:s bredband.

Jag gick med på att han ska ordna med Telia samt att han även skulle komma med något förslag på ersättning till mig. Han skulle nu återkomma till mig inom någon dag med ett exakt leveransbesked på Telia bredband. Även ett förslag skulle han skicka till mig, ett förslag på ersättning/plåter på såren för den sveda, tid och ekonomisk skada som de orsakat.

2011-02-04 Nu ringer jag upp Bredbandsbolaget (igen) då jag inte hört något om bredbandet. Det har nu gått 1,5 vecka från att jag talade med kundombudet som skulle ordna med bredbandet mer eller mindre omgående av Telia. Givetvis går det inte att få tag på kundombudet i och med att de aldrig lämnar ut något telefonummer men ett ärende läggs in gällande att han ska återkomma till mig, omgående! Bredbandsbolagets kundservice lägger in detta ärende.

2011-02-09 Ingen från Bredbandsbolaget har återkommit vilket gör att jag återigen ringer upp dem. Jag frågade vad f*n de höll på med, varför återkommer det aldrig någon? De sa att de ser ärendet och att det ligger med om att det är brådskande. Det var på morgonen som jag ringde och jag förklarade att jag tar för givet att kundombudet Petter återkommer till mig åtminstone denna dag, om inte vill jag att någon annan ansvarig återkommer till mig. Enligt pojken på kundservice ska han föra detta vidare. Ingen återkommer.

Idag ringer en dam från Telia. Hon berättar att hon fått ett mail från Bredbandsbolaget om att de ska försöka att ordna bredband åt mig så snart de har möjlighet. Jag frågar när hon fick det här mailet, hon svara idag. Det är över 2 veckor sen Bredbandsbolaget lovade att ordna det omgående. Teoretiskt sett kunde jag redan ha fått bredband av Telia (2-4 veckor normalt) om jag hade ringt och beställt det själv men Bredbandsbolaget lovade ju att ordna det så himla snabbt…

2011-02-10 Även denna förmiddag får jag ta och slösa bort tid på att ringa ett riktigt skitsamtal, ett skitföretag, Bredbandsbolaget. Återigen ringer jag kundservice och frågar hur det går med mitt ärende, det är nu 6 dagar sen jag ringde och bad Petter eller annan chef att ringa upp mig med info kring detta ärende. Han säger att det ligger flertalet flaggor i ärendet om att Petter, kundombudet ska ringa upp mig. Jag förklarade att jag struntar i om han eller någon annan ringer upp MEN någon ansvarig på företaget får ta sig tiden idag och ringa ett telefonsamtal till mig och ta tag i ärendet som de verkar totalt skita i. Mer kundfientligt företag än Bredbandsbolaget får man leta efter!

Fortfarande har mailet som han lovade att skicka med förslag på ersättning inte heller kommit.

2011-02-11 Fortfarande har ingen person återkommit, varesig någon ansvarig eller den där Petter. Bredbandsbolaget är det mest sorgliga företaget jag någonsin har stött på vad gäller kundvård. Det är svårare att få tag på någon ansvarig på Bredbandsbolaget än vad det är att göra det i en kinesiskt företag. Hmm, och givetvis finns det en aledning till det. Ett vanskött företag så det heta duga är vad Bredbandsbolaget är. Nästan så illa att det är en skam för svenskt näringsliv. Det är ett vagt uttryck på det extrema missnöjet jag har med Bredbansbolaget.

2011-02-15 Fortfarande har ingen hört av sig för BBB. Ringer till deras kundtjänst och talar med en teamleader ”Marie?” som personligen lovar att se till att någon ansvarig ska höra av sig från BBB under dagen.

2011-02-16 Still! Ingen hörde av sig igår från Bredbandsabolaget och inge gör det idag heller.

2011-02-17 Helt sjukt men fortfarande har ingen från bredbandsbolaget tagit kontakt med mig. Jag ringer dem åter igen och pratar med flertalet personer för att de ska förstå att någon måste ta tag i ärendet. Jag upplyser samtliga personer att det känns tråkigt att man ska behöva åka in till huvudkontoret och fråga efter någon ansvarig i och med att ingen vill ta tag i ärendet.

En STOR NOTIS kring Bredbandsbolaget är att de ger aldrig ut några telefonnummer, mailadresser till någon person på företaget och när de ringer upp någon kund gällande ett ärende ringer de från dolt nummer och ger inte ut något direktnummer. Det går alltså aldrig att komma i kontakt med någon ansvarig på det här oerhört extremt oseriösa bredbandsföretag!

Vad har andra sagt om Bredbandsbolaget

Företagsfakta om Bredbandsbolaget, B2 Bredband AB

Bredbandsbolaget företagsnamn är B2 Bredband AB som i sin tur ägs av Telenor Sverige AB.

B2 Bredband AB
Box 4247
116 88 Stockholm
Stockholms län

Webbplats www.Bredbandsbolaget.se

Org.nummer: 556575-7738

VD för Bredbandsbolaget, B2 Bredband AB är Lars-Åke Valdemar Nordling.

Det är riktigt värdelösa bredbandsföretaget Bredbandsbolaget som även tar emot beställningar på sin hemsida bredbandsbolaget.se grundades 1998 och är sen 2005 helägt av Telenor.

Jag är glad att åtminstone några mellan några 10 000 tals personer till något 100 000 tals personer kommer att läsa det här inlägget om Bredbandsbolaget. Så att inte fler privatpersoner eller företag går på niten att beställa några tjänster eller produkter av Bredbandsbolaget. Jag höjer verkligen varningens finger och känner en enorm frustration kring hur helt sanslöst värdelöst man kan hantera kundärenden, hos Bredbandsbolaget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

{ 28 kommentarer… läs dom nedan eller lämna en egen kommentar }

Thor februari 11, 2011 kl. 11:01 f m

Idag finns det allt fler leverantörer och givetvis måste agnarna från vetet och Bredbansbolaget har otvivelaktigt till agnarna efter att ha läst detta! Bra läsning, information!

Svara

Fredda februari 11, 2011 kl. 11:42 f m

prova även att google bredbandsboalget varning, http://www.google.se/#hl=sv&source=hp&biw=1916&bih=857&q=bredbandsbolaget+varning&rlz=1R2GUEA_svSE403&aq=f&aqi=&aql=&oq=&fp=f920c63ddd7d00d6

Ingen vidare skönträfflista för bredbandsbolagets del. Det ligger uppenbarligen väldigt mycket i det som du säger Christian. Hissa och dissa, vi konsumenter ska hjälpa varann att hitta bra företag och solla bort de som inte håller måttet.

Själv har jag com hem idag och det lirar väl helt OK, har väl ca 2 lite halvlängre avbrott i driften per halvår men bortsett från det så okej.

Efter att ha läst detta kan jag välja bort bredbandsboalget som ett alternativt bredband om jag skulle få för mig att byta från com hem.

Svara

Christianj februari 11, 2011 kl. 5:04 e m

Ja det är fortfarande ett öppet ärende för min del. Ringde som sagt bredbandsbolaget imorse återigen, de återkommer liksom aldrig i ärendet.

Den där Petter på kundombudsgruppen verkar ha helt försvunnit från Bredbandsbolaget så idag lovade någon Teamleader på kundtjänst att hon personligen skulle se till att framföra detta ärende till han som är chef för kundombudsgruppen då de uppenbarligen inte sköter till jobb.

Nu är klockan strax över 16 och än så länge har ingen från Bredbandsbolaget återkommit till mig vilket hon lovade att se till. Hon förstod iaf min irritation då hon såg alla typer av påminselser i systemet om att kundombudsgruppen skulle återkomma till mig sedan lång tid tillbaka men att ingen gjort det.

Vi får se hur kasst Bredbandsboalget fortsätter att hantera ärendet. Bottennivån måste vara nådd nu iaf

Svara

Josefin februari 14, 2011 kl. 12:50 e m

Bredbandsbolgate är helt värdelöst! jag hade bredbandsbolaget och det var bara strul, antingen var det strul med själva brdbandet eller så var det eller fakturorna som jag fick av dom som var knas.

Varning för bredbandsbolaget? JA!! alltså NEJ TACK TILL BREDBANDSBOLAGET!

Svara

Allan februari 14, 2011 kl. 2:10 e m

har aldrig haft bredbandsboalget som leverantör av bredband så jag googlade bredbandsbolgat en del efter att ha läst ditt inlägg christian, och vad ska man säga?

finns det någon som gillar eller är nöjd med det här företaget? hittade brutalt många sidor där folk sågade bredbandsbolaget ända ner i fotknölarna. klickade mig fram sida efter sida efter sida….

tror inte det är aktuellt med bredbandsbolaget för min del framöver:p

Svara

Bredbandsbolaget februari 14, 2011 kl. 3:36 e m

Bredbandsbolaget / BBB / B2 Bredband AB är bara skit!

Svara

Christianj februari 15, 2011 kl. 1:06 e m

Bevisligen fallerar Bredbandsbolaget på fler punkter än de som jag fått erfara.

Det som gjort mig mest arg kring detta ärende är hur hanteringen. Att de aldrig tar tag i ärendet och gör som de säger att de ska göra. Bredbandsbolaget ansvariga verkar inte vara några personer att förlita sig på. De har för övrigt fortfarande inte återkommit till mig, vilket jag blivit lovade mer eller mindre dagligen…helt sanslöst!

Svara

Arg på bredbandsbolaget mars 28, 2011 kl. 10:24 e m

Bredbandsbolaget får gärna sluta att säga att de ska leverera bredband och bredbandshastigheter som de aldrig klarar. Kundtjänst och suppory hos brednadsbolaget är för övrigt skit enligt min erfarenhet!

Svara

Royson mars 29, 2011 kl. 12:47 f m

Även om du har åsamkats både besvär och kostnader är de endast av engångskaraktär. Du kom undan med blotta förskräckelsen… Hade du däremot blivit kund hos detta flagrant inkompetenta Kalle Anka-företag med sin sjukligt fascitioda självhävdelseattityd skulle du drabbats av en ständig ström av onödiga besvär, extra kostnader och ofta uppflammande stark irritation som lök på moset. Skall precis skicka en 3 sidig PDF-fil i klarspråk till pundhuvudena på Bredbandsbolaget.
Det var sådant här värdelöst drägg man förr rullade i tjära och fjädrar och jagade ur stan’ med tjugor och grepar. Ljuva tanke!
Hoppas det ordnar sig för dig.

Svara

Christian Jonsson mars 29, 2011 kl. 12:18 e m

Du får gärna bifoga mer information om de missar som Bredbandsbolaget har gjort mot dig. Har du fått något förslag på ersättning, lösning i ditt fall?

Svara

Tomas juni 21, 2011 kl. 12:29 e m

Det låter hur logiskt som helst, bredbandsbolaget är helt värdelösa både på bredband och minst lika värdelösa att ta hand om de stackars kunderna de lurat in.

Bredbandsbolaget, mest nöjda kunder säger de på reklamen….förutsättningen måste vara att bredbandsbolaget gjorde undersökningen bland sina mest nöjda kunder…

Svara

Christianj juni 21, 2011 kl. 12:33 e m

Har själv lagt märke till deras påståenden i reklamfilmerna. Tanken har slagit mig att lägga upp nåra av Bredbandsbolagets reklamfilmer i det här inlägget. Bara för ironin.

Svara

Dan februari 5, 2012 kl. 5:36 e m

Dom verkar vara väldigt nöjda med sin jobbinsats själva i alla fall.

http://www.telenor.se/foretag/mobilt-arbetssatt/beep/signaler/telenors-kundservice-trefaldigt-prisbelont.html

Kalle Anka företag med noll koll!

Svara

Christianj februari 5, 2012 kl. 6:21 e m

Håller helt med dig gällande Kalla Anka-biten. Bredbandsbolaget och Telenor har misskött så många kundärenden att man skulle kunna skriva en bok om det. Om man skulle göra en ljudbok av det kan man bila USA-runt innan man lyssnat klart.

Jag kommer verkligen aldrig mer att handla något hos Telenor eller Bredbandsbolaget. De har för övrigt fortfarande inte gjort något eller gett mig någon ersättning alls för detta ärende. Då menar jag verkligen 0, inte ens en trisslott.

Svara

Abbe februari 16, 2012 kl. 5:45 e m

Bredbandsbolaget är ett riktigt skämt!
Blev idag uppringd av Telenor som ville erbjuda Bredbandslösning via Bredbandsbolaget till mitt hem, då jag är trogen företagskund till Telenor, De då inte visste var att min sambo har varit en mycket trogen bredbandskund till BBB. jag lyssnade på deras förslag och konstaterade att de gav nya kunder ett mycket bättre deal än vad vi trogna gamla kunder hade.

Så jag ringde till BBB men pajasen till tjej som fick mig mig på halsen kunde eller ville inte eller det kanske var så illa att hon inte ens hade befogenhet att gå på toaletten själv?

Jag frågade att vi avslutade vårt abbonemang och att vi sedan lägger upp en ny abbonemang på 24 mån, så att vi får 100:- billigare i månaden än vi har som trogna kunder. Nä, det kunde hon inte heller!

Go, natt Bredbandsbolaget!

Alla får sin chans en gång….

Svara

Jöri april 10, 2012 kl. 8:48 e m

Tack för varningarna.Har letat efter en bredbandsleverantör och iom att bbb redan har installerat jack i bostaden så tänkte jag checka dom.Efter att ha läst alla dessa storys så kan jag nog säga att jag inte kommer bli kund hos bbb.Ett bolag som inte är rädd om sina kunder skall inga kunder ha!Kan det vara så att bolaget är ägt av Amerikanare eller ett kapitalförvaltningsföretag????
Hursomhelst-tack för upplysningarna.

Svara

Christianj april 12, 2012 kl. 9:45 e m

Min åsikt idag har inte minskat det minsta, snarare tvärtom har Bredbandsbolaget verkligen bevisat att de inte alls har något intresse av att göra rätt för sig.

Och precis som du säger Jöri, en företag som inte bryr sig om sina kunder ska man passa sig för. Det är lätt att hålla farten uppe när det är nerför men så fort det kommer en backe så får man se om företaget är något att räkna med.

Svara

Jöri april 13, 2012 kl. 8:42 e m

Det var ungefär som jag trodde.BBB ägs av MTG Group/Investment Ab Kinnevik.
Likaså äger de en stor del av tele2 mm.Enligt årsredovisningen så är”citat”:Främsta syftet för Kinneviks verksamhet är att bereda vinst till sina aktieägare.(ursäkta mej,men jqag är road av fakta).
Var kommer konsumenten in?Det är ju ändå vi som köper tjänsterna och därigenom genererar intäkter till bolagen….
Tycker det är bra att du startat denna tråd så andra får ta del av dina erfarenheter.

Svara

En arg Fredrik maj 15, 2012 kl. 10:20 f m

Detta är 2012-05-15 !!

Jag tycker du gör en mycket beundransvärd insatts som varnar folk för bredbandsbolaget !

Har själv problem med bbb ! tog 6 veckor att få ett modem. Jag anmälde min flytt och då sa dem 2 veckor, sen efter 3 ringde jag dem och då ”hade dem inga uppgifter att jag hade flyttat”.

Ringde idag om inkoppling då jag inte har något telejack, kundtjänsten berätta för mig att en tekniker ska komma och hjälpa mig! Kommer att följa upp detta genom att ringa dem som en idiot. Men funderar på att jag ska köpa mig ur och beställa bredband av ett seriöst företag!

Mitt tips som jag kommer att göra är att spela in samtalen om ni måste ha den otrevliga upplevelsen att ha kontakt med BREDBANDSBOLAGET !

ÄVEN JAG VARNAR FÖR BREDBANDSBOLAGET !!!

Svara

Conan maj 17, 2012 kl. 9:29 e m

Jag blir alldeles matt av att läsa allt negativt som skrivits här om BBB. Missförstå mig inte, jag förstår verkligen att Christianj och alla ni andra är arga och frustrerade, men jag har haft BBB sedan bolaget började leverera via fiber i min hemkommun -98.

Under dessa snart 14 år har jag haft tre korta avbrott på internetuppkopplingen, varav ett var planerat. Jag var förmodligen bland de första tusen som beställde både Tv och telefoni via bredbandet. Telefonlinjen var burkig i början men blev allt bättre under de första månaderna och efter ett halvår bättre än den analoga linjen.

IP-Tv var definitivt ingen höjdare i början med regelbundna frysningar det första året MEN kontakterna med kundtjänst, som var ganska många pga detta, sköttes rakt igenom bra från deras sida. Oavsett ärende har BBBs kundtjänst hört av sig inom 24 timmar till mig.

Ett tag var jag på ”ekonomiskt obestånd” och hade svårt att betala räkningarna under några månader. Jag ringde kundtjänst och sa precis som det var. BBBs kundtjänst skrev om abonnemanget så att det blev billigare för mig! (Jag gjorde samma sak med min elleverantör, banken + några till efter modellen många bäckar små. )

Jag kan alltså inte stämma in i klagokören även om jag förstår att ni tycks ha haft ganska svåra problem och otur i hur ni blivit bemötta. Lite googlande visar dock att både comhem, Telia och övriga bredbandsleverantörer har användare med exakt samma problem som ni ger uttryck för. Alla leverantörer har svarta fläckar och jag tycks ha haft en enorm tur…

Svara

patrik maj 26, 2012 kl. 2:31 e m

KONTSITG I SÅ FALL ATT DE HAR SVERIGES NÖJDASTE KUNDER OCH SVERIGES BÄSTA KUNDTJÄNST ENLIGT SKI…???????
VI I MIN FASTIGHET ÄR IAF SUPER NÖJDA MED BB!! :D SOM … JA DERAS ANDRA KUNDER.

Svara

Kim Ä juni 1, 2012 kl. 7:33 e m

Jag har Comhem och det är ingen höjdare heller.

Svara

Christianj juni 15, 2012 kl. 11:16 f m

Jag såg vilken E-postadress du hade Kim, jag kan tipsa om Tandblekningsprogram på ADsettings. Vi hoppas även att kunna erbjuda fler program inom det området. Bra erbjudanden och 45 dagars cookietid.

Svara

bredbandsbloggen.se juli 26, 2012 kl. 11:50 f m

Jag läser era beskrivningar och ser ni glömmer en sak.
ADSL i Sverige är kass. Telia fixade ADSL någorlunda på 90-talet men sedan konkurrensen ökat och man inte uppdaterat infrastrukturen med fiber är det helt ute. Jag tror problemet är att man försöker dra ner priserna så mycket att det inte går att leverera bra ADSL med support idag. Det som några skriver här är att fiber fungerar och det är det enda man skall titta på idag i Sverige. Comhem fungerar på grund av att de kör bara fiber och så någon 3/4-g tjänst med 3.
De som sitter i supporten idag sitter i ett kundcenter och får kanske 15000 kronor per månad. Mycket på grund av att de inte ställer krav och byter personal en gång i kvartalet. Tycker ändå BBB verkar fungera bättre än Telia i ADSL även om det inte är bra. Besökare har gett BBB en trea på http://bredbandsbloggen.se/bredbandsbolaget och en knapp 2:a på telia, se http://bredbandsbloggen.se/telia

Svara

jonte augusti 2, 2012 kl. 2:18 f m

Norska Telenor har bra kundservice, medans Svenska Telenor är inte alls i samma klass. BBB kunde inte levera som dom sa men kundservice var ok. Har även ringt Glocalnet vilket var bra kundservice. Hoppas inte Telenor förstör mer, hade kompisar som hade bra erfarenhet av Europolitan.

Svara

Christianj augusti 10, 2012 kl. 1:46 e m

Myntet har 2 sidor men vad gäller Bredbandsbolaget så verkar det inte spela någon roll på vilken sida av myntet man kollar då varje person som jag var i kontakt med hos dem förde ett resonemang av mindre intelligent klass. I kombination med att samtliga skulle återkomma men deras ord verkade inte vara mer värd än deras bredbandsleverans.

Svara

Totte augusti 11, 2012 kl. 7:57 e m

Inte luras av säljare från Bredbandsbolaget. Dom bjuder bra priser men Bredbandsbolaget klara kan inte det som de lovar. Jag bytte telefon från Tele2 till Bredbandsbolaget och skulle spara mycket på fasta avgiften. Men av en anledning som jag inte fattar då kunde dom inte koppla upp telefonen och jag är nu utan hemtelefon och behöver betala 974 kr för att få igen telefon från Tele2 och det kommer att ta 2-4 veckor. Köp inga tjänster av Bredbandsbolaget.

Svara

Helena oktober 1, 2012 kl. 9:54 f m

Har tyvärr precis samma extremt trista erfarenhet som flera av ovanstående. Ångrar grymt att vi nappade på erbjudande som visade sig vara ren skit för att tala klarspråk. Bredbandsbolaget visade sig inte ens kunna leverera bredband till vår adress men det ”glömde” dom visst upplysa oss om. Känns härligt att sitta med ett ADSL som inte fungerar. Pga ”tekniska problem” kan de inte heller fixa till problemen. Så, fast med ett apdåligt abonemnang utan varken fungerande uppkoppling eller telefon. Dessutom har de mage att hävda att de inte brutit på köpavtalet och hänvisar til mkt små bokstäver i kontraktet. Hur kommer de sig att kunden har allt ansvar och företaget inget????

Svara

Kommentera

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.

{ 1 trackback }

Previous post:

Next post: